,

Arama Motorları Nasıl Çalışıyor?

Arama motorlarının iki ana işlevi vardır:
Birincisi dizin tarama ve oluşturma ve kullanıcı aramalarına en alakalı olduklarını belirledikleri web sitelerinin sıralı bir listesini verme.

World Wide Web’i büyük şehir metro sistemindeki duraklardan oluşan bir ağ olarak düşünün.

Her durak, benzersiz bir belgedir (genellikle bir web sayfası, ancak bazen bir PDF, JPG veya başka bir dosya). Arama motorları, şehrin tamamını “taramak” ve yol boyunca tüm durakları bulmanın bir yoluna ihtiyaç duyuyor; bu nedenle mevcut en iyi yol bağlantılarını kullanıyorlar.

Tarama ve Dizine ekleme
World Wide Web’de milyarlarca belge, sayfa, dosya, haber, video ve medyayı tarama ve dizine ekleme.

Yanıtlar Sağlama
Kullanıcı sorgularına, çoğunlukla, alakalı olması için alınıp alınıp alınmış alakalı sayfaların listeleriyle cevaplar sağlama.

Webin bağlantı yapısı, tüm sayfaları bir araya getirmeye yarar.

Bağlantılar, “tarayıcılar” veya “örümcek” olarak adlandırılan arama motorlarının otomatik robotlarının web üzerindeki milyarlarca birbirine bağlı belgeye ulaşmasını sağlar.

Motorlar bu sayfaları bulduktan sonra, onlardan kodu çözer ve seçilen parçaları daha sonra bir arama sorgusu için çağrılmak üzere büyük veritabanlarında saklarlar. Bir saniyenin birçoğu erişilebilen milyarlarca sayfayı tutmanın anıtsal görevini yerine getirmek için, arama motoru şirketleri tüm dünyada veri merkezleri kurdu.

Bu saklama tesislerinde binlerce makine çok miktarda bilgiyi çok hızlı işliyor. Bir kişi, büyük motorlardan herhangi birinde arama yaptığında anında sonuç talep eder; Bir veya iki saniyelik gecikme bile memnuniyetsizliğe neden olabilir, bu nedenle motorlar mümkün olduğunca hızlı yanıt vermek için çok çalışırlar.
Arama motorları cevap makineleridir. Bir kişi bir çevrimiçi arama gerçekleştirdiğinde, arama motoru milyarlarca belgenin corpusunu tarar ve iki şey yapar: önce, yalnızca o sorunun alakalı veya yararlı olduğu sonuçları döndürür; Ikincisi, bu sonuçları, bilgiye hizmet eden web sitelerinin popülerliğine göre sıralamaya koyuyor. Bu hem alaka ve popülerlik SEO süreci etkisi dahilindedir.

Arama motorları alaka ve popülerliği nasıl belirler?

Bir arama motoruna, alaka, doğru kelimeleri içeren bir sayfa bulmaktan daha fazlasını ifade eder. Webin ilk günlerinde, arama motorları bu basit adımdan daha ileri gitti ve arama sonuçları sınırlı bir değere sahipti. Akıllı mühendisler yıllar geçtikçe sonuçların araştırmacıların sorgularıyla eşleştirilmesi için daha iyi yollar geliştirdiler. Bugün, yüzlerce faktör alaka düzeyini etkiliyor ve en önemlilerini bu kılavuzda tartışacağız.

Arama motorları, genellikle bir sitenin, sayfanın veya belgenin ne kadar popüler olursa içerdiği bilginin o kadar değerli olduğunu varsayar. Bu varsayım, arama sonuçlarında kullanıcı memnuniyeti açısından oldukça başarılı olduğu kanıtlanmıştır.

Popülerlik ve alaka düzeni manuel olarak belirlenmemiştir. Bunun yerine, motorlar buğdayı samandan (alaka düzeyi) sıralamak için matematiksel denklemleri (algoritmalar) kullanır ve buğdayın kalitesine (popülerlik sırasına göre sıralanması) neden olur.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir