,

Arama Motorları Mantığı Nedir?

SEO yaparken pazarlama stratejisi oluşturmanın en önemli öğelerden biri izleyicileriniz için empati kurmaktır. Hedef pazarınızın aradıklarını kavramış olduğunuzda, bu kullanıcılara daha etkili bir şekilde erişebilir ve bunları saklayabilirsiniz.

Kullanıcıların genelde yaptığı üç tür arama sorgusu vardır:

“Yapmak” İşlem sorgular: Bir uçak bileti satın almak veya bir şarkı dinlerken bir şey yapmak istiyorum.
“Bilmek” Bilgi sorgular: Böyle bir grubun adı veya İstanbul’da en iyi restoranı olarak, bilgiye ihtiyacım var.
“Git” Navigasyon sorgular: Ben Facebook veya Twitter vb. olarak internet üzerinde belirli bir yere gitmek istiyorum.
Ziyaretçiler bir arama kutusuna bir sorgu yazıp sitenize geldiğinde, bulduklarından memnun olacak mı? Bu, arama motorlarının her gün milyarlarca kez cevaplamaya çalıştığı birincil sorudur. Arama motorlarının birincil sorumluluğu kullanıcılarına alakalı sonuçlar sunmaktır. Bu nedenle, hedef müşterilerinizin neler aradıklarını kendinize sorun ve sitenizin onlara ulaştığından emin olun.

Her şey küçük bir kutuya yazılan kelimelerle başlar.

Bu küçük kutu sayesinde insanlar aradıkları ne varsa saniyeler içinde bulabilir, çözüme kavuşturabilir. Yıllar geçtikçe arama motorlarında bir çok şey değişti ancak kişilerin arama yöntemleri neredeyse hiç değişmedi.

1- İnsanlar aramak istediği kelime veya cümleyi arama motoruna yazdılar ve arattılar.
2- arama motoru onlara ilgili sonuçları listeledi.
3- Kullanıcı ilgili gördüğü web sitesini tıkladı, içeriği inceledi.
4- Sonuç eğer olumlu ise çözüm sağlanmış oldu ancak içerikten memnun kalmadıysa geri dönerek diğer sonuçları inceledi. Eğer buda tatmin etmediyse aranacak kelime veya cümleyi değiştirerek tekrar denedi.

Dolayısıyla insanlara gerçekten aradıkları ile ilgili veriyi düzgün bir şekilde verebiliyorsanız web siteniz arama motorları gözünde okadar değerli hale gelecektir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir